Deputații au luat act de Rapoartele anuale de performanță ale Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC) pe anii 2021 și 2022, prezentate, astăzi, în plenul Parlamentului de către Angela Nani, directorul general al ANSC, informează TRIBUNA.
Rapoartele conțin analiza datelor privind examinarea și soluționarea contestațiilor și, totodată, sunt prezentate problemele cu care se confruntă ANSC și care afectează rezultatele atât în domeniul soluționării contestațiilor, cât și, per ansamblu, procesul de management al finanțelor publice.
Potrivit datelor prezentate, în anul 2021 au fost depuse 1095 de contestații, dintre care 1087 sau 99,3% aferente procedurilor de achiziții publice. În anul 2021, comparativ cu anul 2020, se constată o reducere a numărului de contestații. Pe parcursul anului 2021, ANSC a emis 900 de decizii.
În 2022, au fost depuse 1135 de contestații, dintre care 1071 sau 94,3 % aferente procedurilor de achiziții publice. În perioada anului 2022, potrivit raportului, agenția a emis 901 decizii.
Rapoartele atestă existența unor deficiențe în activitatea instituției care perpetuează de mai mulți ani. Insuficiența de cadre și salariile nemotivante sunt principalele impedimente în dezvoltarea ANSC. În acest sens, mai muți deputați au pledat pentru creșterea capacităților Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor care este o instituție cheie în achizițiile publice.